Saturday 19 September 2015

I ♥ WASP Queen - Satu lagi RAHSIA anak jadi BIJAK


Siapa NAK anak dia jadi BIJAK?

Saya PASTI semua orang nak anak mereka jadi BIJAK, betul tak?

Jadi, jika saya nak OFFER kepada anda RAHSIA ini, adakah anda berminat untuk TAHU?

Jika anda berminat, teruskan membaca....

1. Apakah itu I love WASP Queen?
==========================
I ♥ WASP Queen hanyalah Gimmick, iaitu suatu CARA untuk saya mudah bercerita kepada anak-anak kita tentang Rahsia Jadi Pandai dan juga memudahkan mereka INGAT.

Dari awal lagi saya tekankan, nak Pandai mesti TFI. Jadi Gimmick itu penting untuk TFI.

I ♥ WASP Queen sebenarnya ialah akronim bagi 6 perkataan yang penting iaitu:

I - deas
- ords
- ctions
- ecrets
- erkataan
- uestions

Setiap daripada 6 perkataan itu penting untuk diingati dan diamalkan jika seseorang itu ingin jadi Pandai.

2. Apa yang diperlukan untuk buat WASP Queen ni?
========================================
Pertama sekali, anda TAK PERLUKAN DUIT untuk buat I♥WASPQ ni. Ya! Zero cost untuk mulakan aktiviti berfaedah ini.

Items yang anda perlukan hanyalah

i) 6 buah buku tulis sekolah yang dah lama atau tak dipakai lagi
ii) Balut guna kertas warna atau apa sahaja kertas kosong. Mungkin kertas kalendar tahun lepas.
iii) Colour Magic atau Marker Pen untuk labelkan buku2 tersebut

Voila! Buku2 I♥WASPQ anda dah siap!

Note: Anak boleh juga gunakan buku 555 untuk BOA, BOQ dan BOI yang boleh dibawa ke mana-mana dalam poket baju atau seluarnya untuk memudahkan dia merekod ke dalam buku. Untuk orang dewasa, saya juga sarankan untuk buat blog khas untuk ini.
My KAIZEN for today... Saya dah buat I♥WASPQueen online saya sendiri. Untuk mudah rekod. Guna HP je. Takyah tulis2 dalam buku. → http://ilovewaspqueen.blogspot.my/

3. Bagaimana nak mula GUNA buku-buku I♥WASPQ ni?
==========================================

Untuk mula menggunakan buku2 tu, anak perlu FAHAM konsep di sebalik nama I♥WASPQ.

Pertama sekali, Book of Words bermaksud kita nak pelajari sejumlah perkataan BI yang tertentu dalam sehari. Mugnkin boleh mulakan dengan 1 word dulu selama seminggu. Kemudian 2 words pada minggu ke-2 dan seterusnya, naik 1 demi 1 sehingga 5 words sehari.

Ke-2, Book of Action = B.O.A. Ini yang TERPENTING. Sebenarnya saya suka mulakan IloveWASPQ dengan buku ini. Kenapa? Hah! Yg ni anak tuan-puan kena datang bengkel saya. Kalau cerita kat sini, takde effect. Kena ada suasana Bengkel. Baru dia akan faham kenapa BOA ni amat penting.

Ke-3, Book of Secrets = B.O.S. Ini pun sama. Anak hanya akan faham apakah itu The Secrets yang saya maksudkan. Kenapa dia perlu ada BOS dan kenapa semua tu amat penting.

Ke-4, Book of Perkataan = B.O.P. Ini hanyalah the opposite of BOW. Jadi kalau BOW untuk vocabulary subjek BI, BOP pula untuk perkataan atau Kosa Kota BM.

Last but not least, B.O.Q iaitu Book of Questions. Ini yang saya PALING SUKA. Inilah paling mudah tapi at the same time paling susah nak dibuat! Hah, kenapa ada paradox sedemikian rupa? Again, hanya dapat diterangkan dan dikupas semasa Bengkel.

Maaf kalau tuan puan rasa tertipu dengan posting ini. Seolah-olah saya nak menjual Bengkel saya. Saya tak boleh nak halang tuan puan berasa demikian. Sekali lagi saya minta maaf kalau tuan puan berasa begitu. BBB1 bagi saya amat special. Kalau boleh saya nak setiap anak di luar sana merasai sendiri pengalaman menyertai BBB1. BERUBAH terus. TERUS boleh memasang TEKAD untuk jadi PANDAI. Terus ada AZAM untuk MEMBALAS jasa IBU bapa.

Yes, that POWERFUL BBB1 it is. Saya bukan perasan. Semua claims tu ada testimoni. In shaa Allah.

Akhir kata, saya harap tuan puan mendapat sedikit manfaat daripada perkongsian ini. Tuan puan dah boleh mulakan I ♥ WASP Queen sendiri kalau mahu. Saya sendiri ada I ♥ WASP Q saya. Atau boleh hantar anak tuan puan hadiri BBB1 kalau nak lebih ummmph!

HT Amir
20.9.15
11.08am

2 comments:

  1. Book of words, book of action, book of secret, book of phrases and book of questions.
    WASPQ= RATU LEBAH.
    Very interesting. Thank you Sir HT Amir.

    ReplyDelete